Дали претприемач се станува или се раѓа

Во последните 10 години во бизнисот имавме можност да се сретнеме со голем брон на претприемачи, покрај стекнувањето лично претприемачко искуство. Навистина, без оглед на културните разлики, постојат одредени карактерни црти, ставови и вештини што ги прават претприемачите поинакви од другите. Ставовите и вештините се стекнуваат во текот на животот додека развиваме карактер. Што значи ова? Ако идентификуваме корисен став, можеме активно да работиме за да го донесеме. Не е лесно, но можно е. Слично е со вештини. Преку секојдневна работа, вежбање, создавање искуство во предизвикувачки ситуации, ќе ги развиваме посакуваните вештини.

Сите ние имаме одреден потенцијал, кој е врзан за нашата структура на личноста и дека можеме да се развиваме во текот на нашите животи. Сепак, ние секогаш ќе градиме успех во животот околу нашата основна сила. Метафорично, нема потреба да се обидувате да научите слон да се качи на дрво или кокошка да лета – нивниот потенцијал е нешто друго.

Наше мислење е дека има нешто во карактеристиките на личноста на успешните претприемачи што ја имаат од раѓање. Дали може да се замени? Веројатно може, но со многу труд и труд. Зборовите што одат со претприемачот во дефиницијата се можност, ризик и бизнис. Тие ќе бидат нашиот прв критериум за идентификување на лицата родени со претприемачки потенцијал. Луѓето кои се отворени за нови можности, подготвени да го прифатат ризикот и за кого е важен бизнисот – веројатно носат искра на претприемачки потенцијал.

Еден интересен, но необичен начин да се идентификуваат потенцијалот е да одговорите на стресни ситуации. Речиси сите успешни претприемачи со кои сме работеле во еден дел од нивната претприемничка авантура, имаа силно чувство на недостаток на контрола над своето време, фирма и деловна активност во најширока смисла. Наместо нивно контролирање на бизнисот, нивно чувство би било дека бизнисот ги контролира нив.

Друга типична реакција на стресни ситуации кај успешните претприемачи е чувството дека луѓето со кои работат не ги разбираат. Без оглед колку се успешни, претприемачите честопати се чувствуваат осамено и фрустрирано за своите работни места, членови на тимот, клиенти, деловни партнери… Трета интересна реакција во предизвикувачки ситуации е дека кога тезгите за раст на бизнисот и профитот се намалуваат, тие продолжуваат да напредуваат напред. Некои упорно ги применуваат старите стратегии, додека оние што се по вешти бараат нови начини да го подобрат својот бизнис. Во секој случај, откажувањето не е опција.

Leave a Reply

Your email address will not be published.