Едноставна практика за зголемување на интелигенцијата

Не постои одредена количина на интелигенција со која сте родени и на која сте „осудени“ до крајот на животот. Интелигенцијата е вашиот потенцијал за развој, а не нивото што ве ограничува. Тоа е способност за учење и стимулирање на мозокот, што може да се подобри. Практикувањето на одредени навики главно ја подобрува кристализираната интелигенција, која се однесува на вашиот вокабулар, знаење и вештини и обично спонтано се зголемува со возраста, како и флуидната интелигенција, која се однесува на способноста за расудување, апстрактно размислување, флуидно размислување.

Практики кои ја зголемуваат кристализираната и течна интелигенција

Редовно вежбање

Физичката активност е еден од најдобрите начини за подобрување на функцијата на мозокот. Лесните активности ја стимулираат активноста во хипокампусот и ја подобруваат врската помеѓу хипокампусот и другите региони на мозокот, кои ја регулираат меморијата. Аеробните активности го промовираат растот на невроните, што ја зајакнува структурата и функцијата на мозокот. Не мора да вежбате напорно и енергично, но важно е да вежбате редовно за да ги активирате когнитивните придобивки.

Спијте доволно

Спиењето и добар ноќен одмор се неопходни за поддршка на оптималната когнитивна функција. Кога спиете, вашиот мозок ги обработува дневните содржини, извршувајќи ја работата на „чистење“ и „складирање“ за да имате поголема способност да примате нови информации додека сте будни. Дури и мал дефицит на сон и одмор негативно влијае на работната меморија, што значи дека и мало дополнување ќе влијае на вашата интелигенција.

Интелигенција и медитација

Станете попаметни со вежбање медитација. Ефектите од медитацијата беа забележани во областа на меморијата и извршните функции на мозокот, и тоа само по четири дена од оваа практика. Интелигенцијата се зголемува преку способноста за внимание и паметење, но и смиреноста, односно намалувањето на анксиозноста и стресот.

Кафето ја поттикнува интелигенцијата

Аденозинот е хемикалија во мозокот која го запира ослободувањето на стимулирачки супстанции, а кофеинот го блокира аденозинот, кој овозможува ослободување на природната стимулирачка хемија на мозокот и ви дава енергија. Оваа енергија помага во учењето и репродукцијата на наученото. Сепак, премногу кофеин може да ве натера да се нервирате и да ви го одвлекува вниманието – вашата интелигенција најдобро ќе напредува со умерени дози на кафе.

Зелен чај

Зелениот чај содржи и кофеин, во мали количини, но е богат и со хемикалија наречена епигалокатехин галат (EGCG), која го олеснува растот на аксоните и дендритите кои им овозможуваат на невроните да комуницираат и да вршат когнитивни задачи. Пиењето зелен чај го зголемува вниманието и меморијата, главно поради комбинацијата на корисни состојки, а не само на една супстанца.

Храна која ги поддржува функциите на мозокот

Исто така, ќе ја подобрите вашата интелигенција со тоа што ќе се грижите за вашата исхрана, која содржи хранливи материи кои ја поддржуваат функцијата на мозокот. Ова значи дека омега-3 масните киселини, флавоноидите и витаминот К. Омега-3 масните киселини се главните компоненти на структурата на мозокот, а масните риби, морските плодови, ленот, авокадото и оревите се богат извор на оваа состојка, додека флавоноидите се наоѓаат во бобинки, чај, какао, соја, житарки и витамин К во кељ, спанаќ и лиснат зелен зеленчук.

Интелигенција и вештини

Научете да свирите на некој инструмент или, ако веќе свирите, правете го тоа почесто и вежбајте почесто. Играњето е забавен и креативен начин за зголемување на интелигенцијата, бидејќи вклучува аудитивна перцепција, физичка координација, меморија и препознавање на модели во соработка. Вашите сензорни и когнитивни способности се поврзуваат и обединуваат, а вашата интелигенција станува потечна.

Читање и интелигенција

Истражувањата покажуваат дека читањето е од клучно значење за подобрување на знаењето, но и интелигенцијата, бидејќи го стимулира секој дел од вашиот мозок, заедно со нервните врски помеѓу тие делови. Читањето бара повеќе когнитивни функции – внимание, работна меморија, долгорочна меморија за складирање, апстрактно размислување, разбирање, визуелна перцепција – и поттикнува поврзување на мозочните региони вклучени во разбирањето. Интелигенцијата се зголемува трајно, со постојано ангажирање на мозокот на овој начин, односно со навиката за читање, иако ефектите се забележуваат и неколку дена по читањето на некоја содржина.

Интелигенција и социјализација

Дружењето е важно – социјалната интелигенција ги подобрува и другите видови интелигенција, бидејќи социјализацијата ги стимулира умот и когнитивните способности, комуникациските вештини, емпатијата, соработката. Негувајте ги старите и воспоставете нови врски, проширувајќи го кругот на познаници и пријатели на луѓе кои имаат различни интереси и прават различни работи, за да ја поттикнете сопствената љубопитност и широчина на умот.

Интелигенцијата не е да знаете повеќе од другите, туку да го стимулирате вашиот ум, да ја зголемите вашата способност да решавате проблеми и да научите нови работи. Бидете љубопитни, будни и разиграни, така што вашиот мозок ќе биде стимулиран и активен, а вашата интелигенција ќе се зголемува со текот на времето.

ФОТО: Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published.