И во лето треба да внимавате на вашето здравје: Кои производи го содржат витаминот Д?

Секое лето знаеме да заборавиме на здравјето за кое сме загрижени во зима. Сигурно, се прашувате за витамин Д кој е минерал растворлив во масти, а се формира под кожата која е изложена на УВБ зраци.

Тој е единствениот витамин кој е неопходен за извршување на бројни функции во организмот, вклучително и одржување на силни коски, мускули и заби, како и за контрола на растот на клетките, правило на имунолошко и невромускулно функционирање.

Недостаток на витамин Д доведува до состојба наречена рахитис, во која коските не се развиваат и не функционираат правилно.

Храна богата со витамин Д

  • Лосос

Лососот содржи висок процент на добри масти, што го прави одличен извор на витамин Д.

Една порција лосос ќе ви обезбеди околу 80% од дневната препорачана количина на витамин Д.

raw fish meat on brown chopping board
Фото извор: Unsplash.com
  • Печурки

Печурките се всушност единствениот растителен извор на витамин Д.

Во текот на нивниот раст, тие ја апсорбираат сончевата светлина, поради што се исполнети со огромна количина на витамин Д.

Покрај овој витамин, тие содржат и комплекс на витамини од групата Б – како на пр. Б1, Б2, Б5 и минерали како што се бакар.

selective focus photography of pink mushrooms
Фото извор: Unsplash.com
  • Скуша

Друга риба на нашата листа, која содржи голема количина на витамин Д во себе.

Скушата е позната по присуството на омега 3 масни киселини сама по себе, а само една порција скуша ви обезбедува дури 90% од дневната препорачана количина на витамин Д.

Фото извор: Unsplash.com

© Фото: Freepik.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.