Како да ја победите анксиозноста – „епидемијата на модерното време“?

Многу е често да имате недефинирано, неразумно чувство на страв, вознемиреност и грижа? Популарно наречената „епидемија на модерното време“ – анксиозноста е едно од најчестите психолошки нарушувања. Ова чувство, во кое не можат лесно да се препознаат причините што го предизвикале, често предизвикува чувство на беспомошност, бидејќи не можеме да се соочиме со проблеми кои не можеме јасно да ги видиме.

Психолозите од Американската академија за семејна психотерапија дадоа неколку упатства за полесно надминување на ваквите состојби.

Контролирајте ја вашата анксиозност: одвојте 30 минути за целосно да се фокусирате на себе. Во средина која е удобна и пријатна и која обезбедува мир, направете листа на се што ве загрижува. Кога ќе ги ставите вашите грижи на хартија, ќе видите дека барем половина од таа листа е составена од ситуации каде што нема причина за грижа. Каде има, каде што навистина има проблем – размислете како можете да го решите. И не заборавајте: секој проблем е решлив, само треба да го пронајдете најоптималното решение меѓу многуте избори што постојат
вратете се малку наназад во минатото и водете искрен разговор со себе: дали целосно се изборивте со проблемите што ги имавте тогаш или ги метевте под тепих и ги потиснавте во себе. Иако невидливи, нерешените проблеми од минатото често се причина за вознемиреност поради најситните детали со кои не сте задоволни.

Направете листа на вашите стравови и рангирајте ги според нивното влијание врз вашето расположение на скала од 1 до 10. Потоа користете здрав разум и погледнете ги реалните опасности што ги претставуваат вашите стравови. Ќе испадне дека е многу веројатно дека повеќето од стравовите што ве вознемируваат се неосновани.

Воведете редовна физичка активност во списокот на дневни обврски, по можност на отворено, во природа, на свеж воздух. Ќе започнете вкочанети процеси во телото, првенствено мускулите, и ќе го стимулирате производството на хормони кои носат задоволство, го релаксираат и опуштаат нервниот систем.

Одвојте време да се опуштите дури и кога сте дома: слушајте музика што ја сакате, научете основни вежби за јога и применувајте ги секогаш кога ќе почувствувате најмала вознемиреност. Кога чувствувате наплив на необјасниви стравови – престанете со сите активности и дишете длабоко пет минути, полека вдишувајќи и издишувајќи воздух.

Прескокнете кафе, газирани пијалоци, алкохол и цигари неколку дена. Нивните супстанции го иритираат и централниот и периферниот нервен систем, а со тоа влијаат на расположението, перцепцијата за себе, околината и сè што се случува во и околу вас.
разговарајте со блиските луѓе за тоа како се чувствувате. На тој начин ќе ги споделите вашите грижи со другите и ќе ви биде полесно. Доколку е потребно, не двоумете се да контактирате со психолог или психијатар за помош.

И за крај, не заборавајте – во борбата против анксиозноста најважна е акцијата, а најфатална е пасивноста.

Leave a Reply

Your email address will not be published.